סיציליה – אי איטלקי קסום שנתקע בשנות ה-70

סיציליה היא חלק מאיטליה ואיננה מדינה בפני עצמה. לא תוכלו לזקוף לעצמכם נקודת זכות על האי הנפלא הזה, אבל היי, המטרה היא לא מספרית אלא חוויתית, זוכרים? סיציליה היא כמו סוג של איטליה שנתקעה קצת בשנות ה-70, ואולי דווקא פה טמון הקסם שלה. על האי המצוי בין אפריקה לאירופה עברו כובשים רבים במהלך התקופות, ורובם השאירו פה עתיקות והיסטוריה, החל מהנורמנים, היוונים, הרומאים, האיסלאם, ורבים אחרים.

אין טעם לבקר בכל המקדשים החרבים של האי, אז בחרתי לכם את המיטב תוך יצירת מסלול שפוי והגיוני. בדומה לכרתים, המרחקים באי גדולים מדי וטיולי יום היוצאים מפלרמו (עיר הבירה של האי) ומכסים את כולו יהיו בעיקר שיעור אכזרי בישיבה במכונית. עם זאת, מעבר יומיומי ממקום למקום עם המזוודות יהיה אף הוא מנג’ס בטירוף. בהתאם, יש להגיע אל פלרמו ולחזור מקטניה, או להיפך, כאשר בכל מקום אנחנו יוצרים בסיס לטיולי יום. לטעמי עדיף להתחיל בפלרמו, ולסיים בקטניה שאז מקבלים לקראת סוף הטיול ימים של בטן גב בים.

חופי סיציליה

העונה הטובה ביותר לביקור בסיציליה היא לקראת אמצע יוני עד אוגוסט, שאז הטמפרטורות מגיעות לכ- 27 מעלות, וכיף להגיע לים.

יום 1: טיסה לרומא ומשם לפלרמו.

יום 2: פלרמו. אפשר להצטרף לסיורי אוכל מרתקים בשווקים של העיר.

יום 3: טיול יום ל-Cefalu, כפר הדייגים, וחזרה לפלרמו.

יום 4: לוקחים רכב ונוסעים אל Agrigento, שם יש את אוסף החורבות הגדול באירופה מתקופת היוונים. אתר יונסקו: שעתיים נסיעה, שלוש שעות ביקור. המשך נסיעה אל קטניה, בערך עוד שעתיים. הדרך עוברת בין ההרים עם נוף משגע לים. אפשר ללון בקטניה או להמשיך בערך עוד שעה אל עיירת הנופש Taormina. לדעתי האפשרות השנייה יותר אקזוטית.

יום 5: בטן גב בים ובעיירה Taormina.

יום 6: טיול יום לפסגת הר הגעש אתנה.

יום 7: טיול יום אל קטניה וסירקוז.

יום 8: יום בטן גב ב-Taormina.

יום 9: טיסה מקטניה חזרה לרומא ומשם לארץ

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.