ארצות הברית – חוף מערבי (עם ילדים)

ההגעה לחוף המערבי היא תרגיל בהישרדות. הבעיה העיקרית היא הבדלי שעות של 10 שעות לאחור. ייקח לילדים יומיים להתאפס במקרה הטוב, ועד אז הם יהיו עייפים ונרגנים למדיי. על מנת לחסוך, יעדיפו מרבית האנשים לבצע טיסה ישירה של 16 שעות עד לוס אנג’לס. אינני בטוח שזה הסידור הטוב ביותר. יתכן ועדיף להגיע אל ניו יורק, להתאפס יומיים, ואז לבצע טיסת המשך. אני משאיר את הלוגיסטיקה לשיקולכם. בכל אופן, מכיוון שמדובר בטיסה ארוכה ויקרה יחסית, היא מאריכה משמעותית את זמן הטיול וגם כאן לא יספיקו 12 יום. לכן, נרצה לנצל את השהייה ככל הניתן.

מכיוון שמדובר בטיול שכולל נסיעות ארוכות והרבה טבע, מדהים ככל שיהיה, חשוב לבצע עם הילדים שיחת תיאום ציפיות לפני. רמת האקשן כשמסתכלים על עצי סקוויה איננה גבוהה.

יום 1: טיסה מתל אביב ללוס אנג’לס.

יום 2: נחיתה בלוס אנג’לס וכניסה למלון. קחו את יתר היום ממש קל, תמשכו עם הילדים כמה שאפשר כדי למזער את השפעות הג’ט לג, אבל קחו בחשבון שהם לא יהיו במיטבם.

יום 3: לוס אנגלס, שדרת הכוכבים, מוזיאונים שונים כמו ריפליז ואחרים, סאנסט בולבארד, נסיעה בין בתי המפורסמים בברלי הילס (סיור מודרך).

יום 4: אולפני יוניברסל.

יום 5: דיסנילנד.

יום 6: נסיעה אל סי וורלד בסן דיאגו וחזרה.

יום 7: נסיעה לכיוון סן פרנסיסקו דרך כביש 1 המתפתל לאורך חוף האוקיאנוס. אפשר לעצור בדרך במספר אתרים בינם סנטה ברברה. הגעה אל סן פרנסיסקו והתמקמות במלון. יציאה לארוחת ערב.

יום 8: סן פרנסיסקו עצמה, גשר הגולדן גייט, רציף 39 שם ניתן לראות כלבי ים, צ׳יינה טאון, מוזיאון המדע לילדים.

יום 9: שייט וביקור בכלא אלקטרז. אחה”צ עזיבת המלון, נסיעה של 3 שעות לכיוון שמורת היוסמיטי. לינה מחוץ לשמורה ליד שער הכניסה. רצוי להזמין לפחות 4 חודשים מראש אם אתם רוצים מקום.

יום 10: כניסה לשמורה ונסיעה בה. יש מספר אתרים לראות בה. לקראת ערב לינה בשמורה עצמה. אם לא הזמנתם מראש תצטרכו לצאת מהשמורה עם הרכב שכן שהיית רכבים במרבית אזורי השמורה אסורה ואפשרויות הלינה בה מוגבלות למדיי ואינן זולות.

יום 11: המשך נסיעה אל הפארק הלאומי סקוויה. העצים מדהימים בגודלם. אולי תראו דובים. יציאה מהשמורה והמשך נסיעה אל הפארק הלאומי עמק המוות. לינת לילה באחת העיירות. חשוב לתדלק לפני שמגיעים לאזור כי המרחקים בין התחנות גדולים מאד.

יום 12: הגעה אל לאס וגאס. התמקמות במלון. הבלאג’יו הוא בחירה מצינת למשפחות גם בגלל מיקומו במרכז בסטריפ. החזירו את הרכב. יציאה לשיטוט בין המלונות. כל מלון מציג אטרקציה אחרת וחבל לפספס.

יום 13: שיטוט מלונות בלאס וגאס, לא להפסיד את הונציאן עם שיט גונדולות בתעלות, את מופע אטלנטיס בסיזאר פלאס, את הקרב בין סירות הפיראטים במנדליי ביי. כל אלה חינמיים. היכנסו לאחת מההצגות של סירק-דה-סוליי (“קרקס השמש”), בינן או, זומניטי, קה ואחרות. קה הייתה המעניינת שבינן לטעמי. הילדים ישבו בפיות פעורים, והאמת שגם אני. הופעות נוספות של זמרים מפורסמים החל מליידי גאגא, אלטון ג׳ון ואחרים שוות מאמץ אף הן. בלו מאן גרופ מהנה מאוד. המבוגרים יכולים ליהנות מהופעות קצת יותר נועזות למסוגרים בלבד לאחר שהילדים הלכו לישון בחסות בייביסיטר מטעם במלון.

יום 14: טיול יום לקניון הגדול והובר-דאם. מרתק. קיימת דרך נוספת לחויה זו, והיא קצת מטורפת אבל תיחרט אצלכם לנצח: אוטובוס יאסוף אתכם מהמלון ויוביל אתכם לשדה קטן כחצי שעה נסיעה משם. תיכנסו להליקופטר שימריא ויעבור מעל הסכר, ימשיך מעל פסגות ההרים וינחת בלב שמורה אינדיאנית הנמצאת בתוך הקניון הגדול. אינדיאנים יקדמו את פניכם ויזמינו אתכם לפיקניק קצר. לאחר מכן יחזיר אתכם המסוק לנקודת ההתחלה. זה אפילו לא עולה כל כך הרבה, אבל גורם לך להרגיש לגמרי בסרט.

יום 15: לקחת רכב ולנסוע לפארקים הלאומיים Zion ו-Red Rock. לינה סמוך אליהם.

יום 16: שייט ראפטינג בקולורדו ריבר. חזרה ללאס וגאס.

יום 17: טיסה לאס וגאס ללוס אנג’לס או ניו יורק ומשם לישראל.

יום 18: הגעה לארץ.

 

כתיבת תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.